catatan hidup seorang muslimah akhir zaman, yg bercita-cita menjadi solehah…

Assalamualaikum rakan-rakan yang membaca.

Saya doakan semua sihat sejahtera hendakNya. Saat saya menaip ini, saya sudah berada di Jerman genap 7 hari.

Alhamdulillah syukur rezeki Allah yang mendatangkan ujian dan senang kepada hamba yang dikehendaki. Bukan suatu yang mudah untuk saya, suami dan anak-anak untuk sampai disini. Insyaallah mulai saat ini, saya akan mula menulis kembali untuk menceritakan perjalanan pahit manis kami disini. Semoga ada manfaat kepada pembaca.

Tiket penerbangan kami ke Jerman sepatutnya dijadualkan pada 9 Julai 2021, 11.05 malam. Walau bagaimanapun, memang bukan rezeki kami untuk terbang pada malam itu. Kami tiada My Travel Pass. Kami tidak tahu berkaitan keperluan itu untuk keluar Malaysia. Boleh rujuk cerita saya di instagram saya post ini, KLIK DISINI . Pada awalnya, kami agak sedih kerana travel agensi tidak mengingatkan kami dan diberitahu untuk membayar 60USD/1 kepala untuk tukar tarikh penerbangan. Saya tidak mampu untuk membayar untuk 4 kepala. Selepas perbincangan, syukur travel agensi memohon pengecualian kepada Turkish Airlines berkaitan hal ini. Saya juga ingin mengucapkan terima kasih kepada staf Agensi Jumflyz@Sriamera Holidays (M) Sdn Bhd yang sangat mudah berurusan. Saya tidak ingat namanya.

Pada 11 Julai 2021, kami telah menghantar permohonan My Travel Pass secara dalam talian melalui website Imigresen Malaysia. Alhamdulillah pada 13 Julai, kami semak permohonan dalam website telah diluluskan. Terima kasih pihak Imigresen Malaysia. Alhamdulillah, travel agensi juga telah menempah tiket kami semula pada 16 Julai 2021, 11.05 malam (waktu Malaysia) dari KLIA, Malaysia ke Istanbul Airport, Turki. Manakala, perjalanan dari Istanbul Airport, Turki ke Stuttgart Airport, Jerman pada 17 Julai 2021, 8:10 pagi (waktu Turki). Boleh rujuk cerita saya di instagram saya post ini ketika di KLIA , Istanbul Airport dan sebaik tiba di Stuttgart Airport .

Baiklah, sampai disini saya menaip untuk artikel kali ini. Insyallah saya akan terus menaip dan menulis, kerana dari tahun 2009 saya sudah menaip di blog ini. Syukur blog ini setia menunggu saya untuk menulis. Hihi. Oh ya, jangan lupa follow instagram travelogduanleen kami ya. Terima kasih kerana membaca. Wassalam.

Ikhlas,

Nur Fazleen, 24 Julai 2021, 10:46 pagi (Waktu Jerman)

Leave a comment